– “Hvis det er sjovt, glemmer man, at det er svært.”
– “Jeg vil bruge materialet i min undervisning.”
– “Gennem nogle små, nemme melodier, som vi kursister selv blev sat til at spille sammen, illustrerede Flemming Andreassen, hvordan man, ved blot at bruge nogle få og helt simple spørgeteknikker og tilgange til musikken, kan skabe de refleksioner hos en elev..”
– “Ordet energi er et super ord.”
– “Jeg blev inspireret til at lave variation i undervisningen, skabe energi.”
– “Sjovere at spille skalaer.”
– “Min opfattelse af lyst og læring er blevet yderligere stimuleret.”
– “Helt enkelt: positivt!! Et super værktøj til unge undervisere og pædagogik-studerende på konservatoriet.”
– “Fick oliga vertyg för motivation, och for at ge eleverna energi.”
– “Jag tycker, att jag framför allt blev inspirerad av sidan med skalor och övelser, det skal jag ta med mig och använda i undervisningen.”
– “Jeg kan se et stort potentiale i den lystbetonede tilgang.”
– “Jeg får lyst til at spille mere klaver i min undervisning.”
– “Glæden der var i orkesteret dagen efter. Nu var det så messinggruppen. Men alle havde virkelig fået noget at tænke over, og en musikglæde uden lige. En fælles forståelse og den er der stadig et par uger efter kurset.”
– “Hvis vi alle i orkestrene kan lytte til Flemmings gode råd, så vil vores samspil hurtigt blive 500% bedre i lyd, klang og præcision.”
– “At synge duo og lytte til hinanden imens. Det var en dejlig oplevelse.”
– “Husk at nyde det, når man synger.”
– “En dejlig positiv stemning der var aftenen igennem.”
– “Bliver mere og mere bevidst om, hvad der får mig til at slappe af og spænde af, så tonen bliver kønnere”
– “Lettere at spille med mere afslappet krop, og være bevidst om det”
– “Bør være et fast indslag hvert år!”
– “Du har en fantastisk god formidlingsevne!”
– “At være afslappet foran en gruppe”
– “At slå rødder”
– “At jeg betyder noget”
Læs resten af referencerne her.