Christian Winther

Hornist, Copenhagen Phil.

  • Hvis det er sjovt, glemmer man, at det er svært.
  • Nodematerialet er fantastisk at tage udgangspunkt i. Fordi der er så mange danske melodier, som børnene kender lige fra vuggestuen. Bygget op over skalasystemer, grundlaget for det meste musik.
  • Jeg vil bruge materialet i min undervisning.
  • Får lyst til at give eleverne mere musik, fordi det er det, det handler om.

Martin Boensvang

Basunist, instruktør i Helsingør Pigegarde.

  • Gennem nogle små, nemme melodier, som vi kursister selv blev sat til at spille sammen, illustrerede Flemming Andreassen, hvordan man, ved blot at bruge nogle få og helt simple spørgeteknikker og tilgange til musikken, kan skabe de refleksioner hos en elev, der kan være med til at få åbnet døren op for denne verden af muligheder, der kan findes i et musikstykke – hvad enten det er et stort koncertstykke eller en simpel børnesang. Lige pludselig sad jeg og gen-oplevede den aha-oplevelse, som jeg fik for mange år siden.
  • Kurset bød også med sin varme og hyggelige udformning op til nogle spændende samtaler med de øvrige kursister om deres erfaringer, og det udleverede materiale, som vi fik afprøvet i løbet af kurset, hvor vi på en hyggelig og musikalsk måde kom hele kvintcirklen rundt, samtidig med at samspillet mellem lærer og elev, eller eleverne indbyrdes, var i fokus (og derfor ikke blev for teoretisk eller kedeligt), gav mig inspiration til udformning af nyt undervisningsrepertoire til mine elever.

Kirsten Thomsen

Fagottist, Livgardens Musikkorps.

  • Ordet energi er et super ord.
  • Jeg blev inspireret til at lave variation i undervisningen, skabe energi.
  • Sjovere at spille skalaer

 


Per Mailand

Klarinettist, Livgardens Musikkorps.

  • Jeg blev inspireret til at spille klaver i timerne.
  • Min opfattelse af lyst og læring er blevet yderligere stimuleret.
  • Meget positiv tilgang til eleven og dennes udvikling gennem leg med tonearter og ”kendte” sange, frem for kedelige øvelser.
  • At øve sig er mange ting; men at det også kan være sjovt!?!
  • Helt enkelt: positivt!! Et super værktøj til unge undervisere og pædagogik-studerende på konservatoriet.

 

Erik Strandberg

Fagottist, studerende ved DKDM.

  • Fick oliga vertyg för motivation, och for at ge eleverna energi.
  • Det er vældigt viktigt, att eleverna tycker, att det er roligt att spela på lektionen.
  • Hur roligt man hade, nær man spelade tilsammans, och hvilken energi man fick!
  • Jag tycker, att jag framför allt blev inspirerad av sidan med skalor och övelser, det skal jag ta med mig och använda i undervisningen.
  • Jag tror, att undervisningen kommer bli roligare, både för mig som lärare och för elevarna.

Anders Stigsgaard

Basunist og musiklærer.

  • Jeg lærte at finde nye redskaber til at inspirere eleverne til systematisk læring.
  • Jeg kan se et stort potentiale i den lystbetonede tilgang.
  • Grundigheden og de inspirerende kommentarer.
  • Jeg får lyst til at spille mere klaver i min undervisning.